ağız diş sağlığı-başkent yenimahalle veteriner kliniğiAnkara Yenimahalle 7/24 acil Veteriner Klinik Hizmetlerimiz,Demetevler veteriner klinik hizmetlerimiz ,Keçiören veteriner klinik hizmetlerimiz arasında ağız ve diş sağlığı çok önemli yer tutmaktadır bütün bilgilerimizi sizinle paylaşmaktan gurur duyarız.

Kedi ve köpekte diş ve ağız sağlığı

Evcil kedi ve köpeklerde ağız ve diş sağlığı ile problemleri, diğer pek çok problemlerine nazaran az önem verilen veya gözden kaçan konulardan biridir. Veteriner diş hekimliği dalında son yıllarda önemsenmesi ve günümüzde bu alanda daha doğru ve detaylı yaklaşımlar üretilmektedir .

Sağlıklı ağız ve diş yapısının sürekli korumak icin veteriner hekimileri gozetiminde kaliteli beslenmeyle mümkündür.

Besinlerin sindirimi ilk ağizdan başlar . Kedi ve köpeklerde yavruluk döneminden başlayan ve her dönem karşılaşabileceğimiz bir çok ağız ve diş problemleri mevcuttur.

Bunları şu şekilde sıralayabiliriz;

1. Diş taşı (Tartar) Dişlerin üstü ile yani dişler ile dişetileri arasına mineral ve besin artıklarının birikmesiyle veya metebolizmayi ilgilendiren hastalıklar sonucu meydana gelen rahatsızlıktır ,dişin yüzeyi sarı kahve renginde anormal bir renge bürünür .
  2. Tartar kedi ve köpeklerde diş ve diş eti hastalıklarını başlatan en önemli etkendir. Veteriner kliniğimizde kavitron aleti ile ağrısız nir şekilde diş taşı temizlenir.

3. Diş etindeki yangı (Gingivitis ): Dişetlerinin şişmesi ve kızarması ile kendini gösteren bir hastalıktır. Sebebleri ise Sistemik hastalıklar, ağızdaki yabancı cisimler, dişlerin kırılmaları , çürükleri ve ve diş taşları olup ağizda kötü bir koku ya sebeb lolan bir hastalıktır.
  4. Diş kökü İltihabı (Periodontitis): diş taşlarinini oluşması ile gingivit dediğimiz diş eti yangısı medya gelir ve bu tablonunda ilerlemesiyle diş etinin geri çekilmesi ile diş kokü iltihabi meydana gelir . Diş kökü iltihabı; kedi ve köpeklerde çiğneme ve beslenmesinde sıkıntılar, dişlerde ağrı, diş kökünde fistül, ağızda koku gibi problemelere ve diş kayıplarına sebep olan bir hastalıktır.

5. Yavru kedi ve köpeklerde diş değişimleri esnasında meydana gelen bozukluklar: Yavru kedi ve köpeklerde; 3 ile 7 . aylar arasında süt dişleridökülür yerini kalıcı dişlere bırakır . Bu diş değişim esnansında bazen kalıcı dişler çıkarken süt dişleri dökülmez yerinde kalır ve çıkan kalıcı dişlerin sağlıksız çıkmasına neden olur bu tip bozuklular yaşayan kedi ve köpeklere veteriner kliniğimizde hemen kontroleri yapılarak gereken müdahale yapılmaktadır.