• Kedilerde 230 adet adet kemik bulunmaktatır.insanlarda ise 216 kemik bulunmaktadır.
  • Kedilerde köprücük kemiği bulunmamaktadır. ve bunldadolayı kedilerde ense yoktur denilir halk arasında
  • Evcil kedigillerde işitme tat alma reseptörleri insan ve köpeklerden daha fazladır.
  • Fiziksel olarak kendisiyle aynı büyüklükte olan memeli hayvalar arasında en iri göz kedide bulunur.
  • Kedilerde görüş mesafesi daha doğrusu görüş açısı 180 ile 190 derece arasında kedilerde solunum sayısı 20-40 arasındadır.
  • Kedinini optimal vucut ısısı 38.5 derecedir.
  • Kendi yüksekliğinin 5 katı yüksekliğe sıçrayabilir.
  • Mırıltı sesi çıkaran tek hayvan kedidir.
  • Kediler bayanlarla daha iyi anlaşır. Çünkü bayanların sesi daha incedir.
  • Çok eski dönemlerde mısırda kedi öldürmek ölümle cezalandırılırdı.
  • Ortalama kedi ömrü 15 - 16 yıldır.
  • Kedinin yaşının karşılığını insan yaşı olarak bulmak için kedinin yaşının ilk yılı için 20 sonraki yıllar için 4 ekleyin. Örnegin 4 yaşındaki kedinin insan yaşı karşılığı 32 dir. (20 + 4 + 4 + 4 = 32 )
  • Kediler memeliler içerisinde en fazla uyuyan canlılardır. Günde ortalama 16 saat uyurlar.kedimizin sağlığı icin ilk adım olarak aşılma yapmalıyızaşilma icin bütün bilgileri veteriner hekim inizle ilertişime gecmeniz tavsiye ederiz.
  • Aşılar evcil kedi ve köpeklerinizi birçok sistemik enfeksiyonel hastalıktan korunmaya yardımcı olacaklardır. Yavru kediler enfeksiyonel hastalıklardan korumak için peryodik aşılamaların yapılması gerektiği kesindir.
  • Yeni doğmuş kedi yavrusu, annelerinin sütlerinden hastalıklara karşı savaş veren antikor ve imminoglobünler alırlar. Ancak bu antikor ve immünoglobünler normal olarak 5-13 hafta dayanırlar. Ancak bundan sonra aşılar anne sütünün yerini almaktadır ve yavru kedi vücuduna az miktarda yapısı değiştirilmiş hastalık unsurları vererek onun hastalanmadan kendi antikorlarını üretmenisin sağlar.
  • Aşılanmamış kedinizi aşı programı tamamlanıncaya kadar lütfen dışarıya çıkarmayınız. Çıkarmak zorunda kalırsanız kucağınızda çıkarınız. Aşıları yapılmadan ve tamamlanmadan aşılıda olsa başka kedilerle kesinlikle temas ettirmeyiniz. Başka hayvanların dolaştığı yerlerde dolaştırmayınız. Veteriner Hekim kontrolü , lüzumlu koruyucu aşılama ve paraziter tedavilerini yaptırmanız hayvanlardan insanlara geçebilecek Zoonoz hastalıkların önlenmesi açısından önemlidir.
  • Başkent Yenimahalle Veteriner KliniğimizdeVeteriner Hekimlerimiz gözetiminde ve tavsiyeleri doğrultusunda7/24 saat acil Ankara veteriner hizmetlerini,Keçiören Veteriner Klinik Hizmetleri Ankara,Demetevler Veteriner Klinik Hizmetleri Ankara,Yenimahalle Veteriner Klinik hizmetleri Ankara, Etlik veteriner klinik hizmetleri Ankarabaşta olmak üzereAnkarada veteriner hizmeti vermektedir.